onsdag 20 maj 2009

Mamma Scans? Nä, grönsaksvete med feta!

Lilla E satt och mumsade Mamma Scans när vi hittade honom. En köttbulle i var kind och ett stort leende över hela ansiktet. - Bulla! Föttbulla! Mmmm! utropar Lilla E mellan kinderna. Hade egentligen tänkt prova de nya laxbullarna som jag spanat in på konservhyllan.... laxbullar i citronsås, inte så dumt, tänkte jag.
Nu verkar det ändå som om mina planer gått om intet då en snabb titt i grönsakslådan visat sig vara en besvikelse - fyra ynka potatisar skulle inte räcka till en hungrig vargfamilj som vår. Dags att tänka om.... "föttbullarna" var redan öppnade, om Lilla E bara åt lite nu skulle han definitivt inte äta någon rejäl middag senare - kanske bäst att låta honom fortsätta på den inslagna vägen och göra det snabbt... men hur kul är det med Mamma Scans (och faktiskt några goda från Euroshopper) och snabbmakaroner? Nej, just det.
Skafferiet lagrade ett och annat annat kolhydratrikt paket och jag fastnade för matvete - 11% kostfibrer, kokas endast i 15 min. Men... hur kul är egentligen matvete? Förra gången det valda paketet plockats ut ur skafferiet var ingen i familjen nöjd - inte ens undertecknad (ett faktum som faktiskt hade fallit i glömska sedan sist, vilket visade sig vara tur...).
Koktiden utökades med minst 5 minuter. En röra kokades ihop på hackad paprika och rödlök, vitlök och olivolja och blandades med det nu färdigkokta matvetet. Med fetaost och kokt broccoli blev måltiden komplett. "Föttbulla"? Nej, inte för min del idag - jag tog mig rätten att dissa den rätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar