torsdag 7 maj 2009

Piccata Hos Pelle


Kvällen innehöll ingen hemmamat för min del idag. I stället lyxade jag till mig med en middag Hos Pelle med goda vännerna H och C. Fantastisk mat i bistron: Piccata med tomatsås och grönsaksris (dagens Husman) och Pelles fisksoppa som avnjöts med vitt vin, som jag i vanlig ordning inte kommer ihåg vad det hette :-(

Nu kan jag ju inte med all vilja i världen säga att något som heter Piccata är husmanskost i vårt hem... men jag hittade ett recept när jag googlade. Piccata milanese - Italiensk ostpanerad skinkschnitzel med tomatsås. Lät gott och vem vet - det kan kanske blir Stora C:s nya favoriträtt. Måste provas. Följ länken nedan så får du receptet. Håll till godo! http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/piccata-milanese-ostpanerad-schnitzel-med-tomats%E5s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar